akujala.blogg.se

Bara göra en massa för Gud och ingen relation med Honom

Publicerad 2013-10-16 14:45:00 i Väckande tankar,

När man är kristen så brukar man vilja göra saker för Gud, man vill tjäna Herren. Jag personligen är sådan att jag vill göra massor i Guds rike, sprida evangeliet om Jesus osv. Jag anser att det bästa för oss kristna är att vi gör missionsbefallningen dvs går ut i hela världen och predikar evangeliet och gör lärjungar. Som kristen kanske man tror på allt i Bibeln, är döpt i den Helige Ande, har andliga nådegåvor osv. Man kanske är helt upptagen i vad man gör för Gud, men glömmer det allra viktigaste. Men vad är det viktigaste då? Jo, vår personliga kontakt och relation med Gud, Jesus. Gud älskar oss så mycket och om vi vill kan vi älska Honom tillbaka och det är det som är det viktigaste, vår kärleksrelation med Gud, Jesus.
 
 
Det står i Bibeln att vi ska ha olja i våra lampor och vad innebär det då? Jo vi behöver har en levande relation med Gud dagligen. Om man bara talar tungor, ber för sjuka, sätter människor fri och sprider evangeliet om Jesus och glömmer sin egen relation med Herren kan det sluta illa. Vadå illa? Kan det verkligen sluta illa då? Jo man kan bli starkt använd av Gud men missa i sitt personliga liv med Gud. Det står ju i Bibeln att en del ska säga till Herren en dag: att har vi inte gjort det och det...i ditt namn. Men Herren kommer att säga att Han inte känner dem. Varför då? Jo de gick in för att endast göra saker för Gud och glömde sin personliga relation med Jesus. Jag är verkligen för alla nådegåvor och vill ha dessa i funktion i fullt mått. Jag vill gärna se att människor blir fria, helade och frälsta och jag har fått se en del av detta och längtar efter mer, men relationen med Gud vill jag inte glömma och bara gå in för massa verksamhet i Guds rike. Vi behöver se till att vi behåller en nära relation med Gud samtidigt som vi tjänar Herren i fullt mått. Låt oss satsa på både ock. Att tjäna Herren ska börja med en kärleksrelation med Gud och fortsätta så för alltid tills vi är hemma i himlen. Var välsignad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela