akujala.blogg.se

Gott Nytt år 2016!

Publicerad 2015-12-31 12:58:00 i Väckande tankar,

Ja detta önskar jag alla, men om vi ska ha ett gott nytt år så behöver vi ha Jesus i vårt liv och ge Honom vår framtid och vårt allt. Vi behöver vandra med Jesus, lyda och följa Honom. Jag säger inte att allt blir lätt bara för att vi har Jesus i våra liv men Han kan hjälpa och leda oss på sin väg, den smala vägen som leder till Himmelen. Den vägen är smal, men underbar när vi lever nära Jesus varje dag i bönen, gemenskapen med Herren och om vi lever i Hans Ord Bibeln och tar till oss vad Han säger till oss varje dag. Om/när vi möter problem och svårigheter kan vi gå till Gud med detta och Han kan hjälpa och leda oss i allt. Herren har hjälpt Peter och mig genom vårt liv tillsammans och ibland när besvärligheter dykt upp på vår väg har vi gått till Herren och Han har gett svar och lösningar och hjälpt så fantastiskt.

Många kristna vill ha väckelse och det vill jag också, verkligen! Många har talat ut profetior om att det kommer att bli väckelse i Sverige. Jag har också själv profeterat att det blir väckelse i Sverige men genom nöd. Många vill minsann ha väckelse men man vill inte gå vägen som leder till väckelse. Man ber och ber om väckelse men vill inte vända sig bort från ljumhet, synd och man vill stå fasta i t ex religiösa begränsningar och sätt, man vill stå fasta i att ha underhållning i kyrkorna och man vill försöka få till väckelse på ett mänskligt och obibliskt sätt. Det som vi ska stå fasta i är att få väckelse på Bibelns sätt. Vilket sätt är det då? Läs Apostlagärningarna t ex så ser du det. Ha det gott och välsignat!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela