akujala.blogg.se

Viktigt i dessa dagar

Publicerad 2017-01-07 11:18:00 i Väckande tankar,

1 Joh. 3:24: "Den som håller fast vid Hans Budskap förblir i Gud och Gud i honom. Och att Gud förblir i oss, det vet vi av Anden som han gav oss." Här ser vi att det handlar om att vi behöver förbli i Jesus och i Hans Ord för att bevaras. I dessa tider är så viktigt att vi troende läser Bibeln. Det är en del villoläror i de s k kristna leden, och jag tycker faktiskt att det är upp till var och en om man vill tro på Bibeln och dess budskap och det fulla evangeliet eller inte. Vill man bevaras eller gå vilse? Det är viktigt att vi tar ett eget ansvar för våra liv och det vi står för och ger ut. Och om man står för Bibeln, Guds Ord, det fulla evangeliet och den Helige Andes liv och undervisar och ger ut detta så är det upp till var och en som lyssnar att ta emot eller förkasta det. Om man inte vill tro eller lyssna på Guds Ord Bibeln så får man stå för konsekvenserna för det också. Vill man bli bedragen och tro på läror som inte stämmer med Bibeln, bara lyssna på det som "kittlar i örona" (2 Tim.4:2-4), ja då får man till slut skylla sig själv. I denna tid behöver vi inse att vi endast kan lita på Jesus och Hans Ord Bibeln. På frukten känner man igen trädet. När Guds Ord undervisas och den Helige Ande får verka fritt i människors liv så blir det fria kristna, kristna som blir starka i Herren och får seger i sina liv. Detta har jag och många andra varit med om så jag vet att det fungerar. Jesus och Hans Ord sätter fri och om man har troende kring sig som tror på detta kan man få hjälp av dem att bli satt fri osv. Man blir ju inte fri om man tror på och lyssnar på undervisning som är otro och nederlagsundervisning t ex. Var välsignad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela