akujala.blogg.se

Resa för Herren

Publicerad 2018-09-29 18:12:00 i Allmänt,

Sedan -15 har Peter och jag rest mycket mer i tjänst för Herren. Det känns verkligen rätt att vara på resande fot. När vi är på hemmaplan satsar vi också på Guds rike förstås. Vi ger ut evangeliet, Guds Ord och vi går också emot fel läror osv. När man gör vad Gud vill så blir inte fienden glad. Jag har då och då under årens lopp upplevt enorm kamp i anden där jag fått be mot mörker och motstånd mot oss och vad vi gör för Herren. Det blir seger när man ber, halleluja! När vi kom hem från vår senaste resan nu i augusti, september fick vi veta att vi fått fantastiska bönesvar. Det är saker vi bett för som Herren gripit in så underbart. Att tjäna Herren är det bästa som finns, men det är inte alltid lätt. Prövningar kan komma och svårigheter, men när vi ber så hjälper och leder Herren. Om man vill lära sig lite om tjänst för Herren så kan man läsa i Bibeln om Paulus och hans missionsreser för Herren. Han hade det inte lätt, men fick vara till stor välsignelse. Jag har upplevt från Herren att jag skulle be för en man som hatar oss och vill att vi och vår tjänst för Herren ska gå under.... En oförtjänt förbannelse flyger bara förbi och vad denne man önskar faller pladask helt enkelt. Jag ber om nåd och frälsning för honom. Bilden är från vår senaste resa -18. Var välsignad 🙂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela