akujala.blogg.se

Amazing grace or crazy grace?

Publicerad 2013-10-16 14:49:00 i Väckande tankar,

Många kristna har fått mjölken dvs undervisning om vilka vi är i Kristus, Guds nåd och rättfärdiggörelsen av tro och nåd, undervisning om Guds kärlek osv och då är man mogen att ta till sig lite matigare undervisning. Om du verkligen förstått hur mycket Gud älskar dej och om du upplevt hur underbar Jesus är så är du mogen för tuffare tag som t ex helgelse. Vill du växa upp och bli en mogen och fullvuxen kristen så våga gå vidare och bestäm dej för att inte längre vara ett barn eller en bäbis i Kristus där du bara vill ha den andliga mjölken och vällingen och där det ständigt behövs blöjbyten osv. Vi behöver verkligen ha vår grund i att vi är fullt älskade och accepterade av Gud genom Jesus. Våra egna gärningar kan inte imponera på Gud överhuvudtaget. När vi blir genomsyrade av gemenskapen med Gud och Hans kärlek och när vi vet att vi är frälsta av nåd och inte pga oss själva så är vi mogna för att gå vidare. Det som är fel är när man tror att man behöver inte göra någonting bara för att vi är frälsta av nåd. Man har misstolkat Guds kärlek. Gud älskar alla människor och Han älskar oss även om vi inte lyder Honom. När vi blir frälsta kan vi få full frihet från allt som Satan bundit oss i av synd och elände. Vi blir verkligen fria, frälsta och rättfärdiggjorda av nåd genom tro. Men behöver vi inte ha gärningar då? Blir det inte lagiskt med gärningar? Nej inte om vi uppfattar Guds ord rätt. Vi får läsa Pauli brev men också Jakobs brev och alla andra bibelböcker så får vi helheten. I Jakobsbrevet står det mycket om att ha gärningar, men det är gärningar som kommer utifrån ett förvandlat hjärta och genom lydnad till vår Herre Jesus. Läs gärna min undervisning här på bloggen "Krav, prestation eller frihet". Vi kan få seger över synden. Jag hade aldrig fått seger över synden i mitt liv om jag inte fått en stark helgelseundervisning. Jag behövde också Gudsfruktan. Innan fick jag höra att "ja vi är ju bara människor och Gud förlåter ju oss". Detta är ju sant, men man sa det på ett sådant sätt att man förblev kvar i sitt elände och fick aldrig någon seger. Vi kan ju inte leka kristna. Det är lätt att vandra i renhet, helgelse och fri från synd genom Jesus och Hans seger. Jag är ett levande bevis på detta. Innan jag fick tag på äkta helgelse försökte jag i egen kraft att låta bli synd och jag försökte leva rätt i egen kraft. Det gick inte. Det var bara jobbigt. Sedan blev jag starkt fylld med den Helige Ande och efter det fick jag rätt helgelseundervisning och då fick jag en underbar seger i mitt liv. Jag kan inte här undervisa om allt detta om vår rättfärdiggörelse av tro och nåd och Guds underbara nåd och om helgelse så jag rekommenderar dej att gå in på vår hemsida: www.jesusmissionen.webnode.se och läsa/lyssna där. Var välsignad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela