akujala.blogg.se

Det profetiska

Publicerad 2013-10-16 14:55:00 i Väckande tankar,

Vi behöver pröva det profetiska och inte ta för givet att allt s k profetiskt är från Gud. Jag är verkligen för de andliga nådegåvor som Bibeln talar om och även gåvan att profetera. Men när någon profeterar något som inte stämmer med Guds Ord, Bibeln så är det lätt att avfärda det. Men man kan också "profetera" helt rätt, något som stämmer, men är det rätt ande? Det kan vara någon som "profeterar" rätt, men är fel i liv och lära. Människor kanske får ett stort förtroende för den som "profeterar" rätt, men om denne samtidigt ger ut falska läror och lever ett ogudaktigt liv, kanske ett dubbelliv så blir det allvarligt och farligt. Man kan också avfärda s k profetiska tilltal där någon profeterar att t ex "du har ont och man inte har det eller du har fruktan för något och det inte stämmer eller att man har problem med något som man inte har problem med eller om någon profeterar till dig att du är kallad t ex till pastor i Stockholm och du redan är missionär och vet att du är i Guds vilja, då kan man också avfärda det. Man kan inte styra människor med något s k profetiskt och kanske profetera sin vilja och inte vad Gud säger. Det finns en hel del galet i dessa tider. Jag har själv stött på överandliga troende som profeterat galet. Bl a en man som titulerar sig som profet och hans liv är helt emot Guds Ord. Han profeterade galet, rent ont, sånt som verkligen inte stämde. Jag blev så förvånad över hur galet det var och då kom ett bibelord inom mig, och det var bibelordet att det vid tidens slut kommer att uppstå många falska profeter. Det är allvarliga tider nu. Men det finns mycket positivt också. Vi känner personligen en sann profet, samen Gösta Bergkvist från Jämtland, rättså känd i övriga landet också. Han är till stor välsignelse. Han har också varit till stor välsignelse, tröst och uppmuntran för oss. Han profeterade över vårt liv och tjänst som verkligen stämde. Var välsignad 💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela