akujala.blogg.se

Pingstvän? Baptist? Karismatiker?...

Publicerad 2013-10-16 14:41:00 i Väckande tankar,

Jag tänkte skriva lite om det som jag tänkt på av och till sista tiden. Jag räknar mig till den skara kristna som säger sig vara levande kristna.....en del säger karismatiker...men det brukar inte jag säga... I alla fall när man är en levande kristen så brukar man mena på att man är en tungomålstalande kristen som gärna vill se tecken och under och jublar över nådegåvorna. Man sjunger gärna lovsång och dansar till Gud och när man ber ber man gärna högt och antingen låter man som en Livetsordare eller en högljudd Pingstvän...Jag själv älskar lovsång och att dansa till Gud och att be på tungor högt och när folk blir helade osv...... Nåväl, när man nu kallar sig för en levande kristen så är det lätt man bara kör ett spår och säger att det är andligt. Det viktigaste för oss är inte alla nådegåvor, tungotalet och mirakler....nej det är självaste Jesus och Hans kärlek och vår gemenskap med honom i vår vardag. Vi ska ha allt som bibeln talar om av andlighet och mirakler, men vi måste se och förstå att relationen med Jesus är nummer ett. Första Korinterbrevet säger också att kärleken är viktigast, men det ena behöver inte utesluta det andra. Ha en bra dag vad du nu än kallar dej: karismatiker, missionsvän, pingstvän, julvän, eller vad det nu kan vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela