akujala.blogg.se

Vi behöver ta in från Gud och sedan ge ut

Publicerad 2013-10-16 14:37:00 i Väckande tankar,

Vi behöver umgås med Herren i bön och uppfyllas av Honom dagligen genom Hans Ord, Bibeln. Men vi stannar inte där utan vi behöver ge ut av Honom dagligen till andra. Vad kan vi ge då? Naturligtvis kan vi ge ut evangeliet om Jesus till andra. Vi kan också ge av Guds kärlek till andra och omtanke. Jag tänker t ex på mitt jobb inom vården. Det är ett lyxjobb faktiskt. Varför det då? Jo man får betalt för att hjälpa andra människor och ge kärlek och omtanke till dem. Det är toppen. Vi behöver alltså leva ett liv där vi tar in från Herren och också ger ut av Honom till andra människor. Men om vi mår dåligt och är sargade då? Javisst, vi kan behöva t ex helande för vårt inre och det är inte svårt att bli helad inombords av Jesus. Vi kan behöva prata av oss problem och dylikt med någon annan kristen. Men om detta pågår år efter år så har man fastnat. Jag har märkt för min egen del att när jag bryr mej om andra och ger ut till andra av Jesus så har egna jobbigheter runnit av mej. Om du är svårt sargad så sök dej till levande kristna som kan be för dej och som du kan få prata med. Förlåt och välsigna människor som sårat och skadat dej. Lämna sedan allt bakom dej och se framåt. Jag tror många behöver höra detta. Var välsignad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela