akujala.blogg.se

Vi behöver vakna

Publicerad 2013-10-20 18:54:00 i Väckande tankar,

Jag tänkte här dela några tankar jag haft. Jag tänkte på detta med väckelse och hur vi ska få det. Jag tror att väckelse börjar med oss kristna. För det första behöver vi alla ha en nära kärleksrelation med Jesus och har vi inte det behöver vi få det. Vi behöver hungra och törsta efter mer av Gud och allt som har med Honom och Hans rike att göra. Vi behöver vara totalt beroende av Gud och Hans gemenskap och närhet varje dag. Vi behöver också hungra efter mer av Hans Ord. Det ska inte vara ett tvång att läsa Guds Ord utan något vi längtar efter och inte kan vara utan. Det är vår andliga föda. Vi behöver också bli fyllda med den Helige Ande och dricka av Guds Ande. Vi blir ganska fort torra och tomma om vi inte fylls på varje dag. Okej, sedan behöver ge ut från Herren. Alla är vi kallade till missionsbefallningen, dvs predika evangeliet och göra lärljungar. Om vi var och en satsar våra liv på det så har vi fullt upp. Vi behöver också stå för Guds Ord Bibeln och ge ut detta i vår undervisning. Vi behöver ge ut det fulla evangeliet, Guds Ord och Guds Ande och liv. Många kristna och många församlingar längtar efter och ber om väckelse. Men alla vill inte gå den vägen som leder till väckelse. Man vill ha lättsamma möten med trevlig underhållning, fina tal, gott fika och gemenskap. Man är rädd för det äkta radikala evangeliet, rejäla Gudsordet och sådan predikan. Det ska vara lite lagom och ändå ber man om väckelse och vill ha väckelse…. En normal kristendom är en sådan kristendom vi kan läsa om i Apostlagärningarna, det är vår måttstock. Ett trevligt frikyrkligt/kyrligt föreningsliv ger ingen väckelse. Det är dags att vakna!!! Det var lite av mina tankar senaste tiden. Var välsignad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela