akujala.blogg.se

Vi har personligt ansvar för våra liv och evighet

Publicerad 2016-02-17 17:04:00 i Väckande tankar,

Idag fick jag en del tankar. Jag tänkte på en del orättvisor. Vissa är otroligt rika och andra fattiga. I denna tid som är tror jag, att de som envist och egoistiskt håller fast vid sina rikedomar kommer att plötsligt drabbas av nöd och bli urfattiga, pga att saker och ting är så osäkert i dessa tider med börsras osv… Men de rika, och speciellt de kristna som är rika, som väljer att ge mycket till de fattiga och Guds verk och bara behåller det som de behöver kommer att bevaras och gå väl för. T ex om man är miljonär och har ett onödigt stort hus, kanske slottliknande så kan man sälja det och köpa ett mindre. Det är inte Guds vilja att vi ska leva i lyx, har vi mat och kläder ska vi vara nöjda säger Bibeln.

Peter och jag står för Bibeln, Guds Ord och vi undervisar och predikar detta. Vi står också för det fulla evangeliet och inget urvattnat evangelium. Vi står för den Helige Andes liv och ger ut det. Vi sträcker ut våra händer till människor och den som vill får ta emot. Det är mycket villoläror i dessa tider i de s k kristna leden, och jag tycker faktiskt att det är upp till var och en om man vill tro på Bibeln och dess budskap och det fulla evangeliet eller inte. Vill man bevaras eller gå vilse? I dessa tider tror jag att vi har ett eget ansvar också för våra liv och det vi står för och ger ut. Jesus säger i sitt Ord, Bibeln i Joh 15:4-7: ”Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv om den inte förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det om ni inte förblir i mig. Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, så bär han rik frukt. Utan mig kan ni ingenting göra. Om någon inte förblir i mig, kastas han ut som en gren och vissnar. Sådana grenar samlar man ihop och kastar i elden, och de bränns upp. Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill och ni ska få det.” Läs också 1 Joh. 3:24: "Den som håller fast vid Hans Budskap förblir i Gud och Gud i honom. Och att Gud förblir i oss, det vet vi av Anden som han gav oss." Här ser vi att det handlar om att vi behöver förbli i Jesus och i Hans Ord för att bevaras. Om man inte vill tro eller lyssna på Guds Ord Bibeln så får man stå för konsekvenserna för det också. Vill man bli förvillad, bedragen och tro på läror som inte stämmer med Bibeln, bara lyssna på det som "kittlar i örona" (2 Tim.4:2-4), ja då får man till slut skylla sig själv. I denna tid behöver vi inse att vi endast kan lita på Jesus och Hans Ord Bibeln. Var välsignad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela