akujala.blogg.se

Några ord om Jesus

Publicerad 2017-01-04 12:34:00 i Allmänt,

Ibland när jag har gemenskap med Herren i bön och lovsång får jag se Herren Jesus i mitt inre. Jag får se Hans enorma kärlek till människorna i denna förlorade värld. När vi varit på exempelvis Mallorca och haft semester och mission där så såg jag Sodom och Gomorra stuket (dvs ett syndigt leverne). Jag tyckte det var eländigt även om det var underbart med solen, värmen, bergen, naturen och beachen. Jag fick uppleva hur enormt mycket Herren Jesus älskar Mallorca, de bofasta och turisterna där trots detta. Jag blev förvånad över Hans kärlek. Det är denna kärlek vi ska ha till de förlorade var vi än befinner oss, även här hemma i Sverige. Men om människor inte vill ha med en kärleksfull Gud att göra utan hellre vill gå sina egna vägar så blir resultatet också därefter. Om människor stänger ute Gud från sina liv kan inte Gud hjälpa och beskydda dem. Om människor inte vill följa Bibeln så får man skörda därefter, precis som om man inte följer trafikregler i trafiken så går det inte en väl. Men vi måste komma ihåg att Jesus älskar de förlorade och sträcker ut sina armar och händer till dem och vill frälsa dem alla i dessa dagar. Jag har också fått se en bild av Jesus hur han andligen mättar alla dem som kommer till Honom och hungrar och törstar efter Honom. Han ser det som normalt att människor hungrar och törstar efter Honom och Han går inte förbi någon som kommer till Honom. Min Herre Jesus Kristus är så underbar. Hans kärlek är så stor. Var välsignad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela