akujala.blogg.se

Hur kan man få frid?

Publicerad 2019-03-02 14:36:10 i Allmänt,

Hur kan man få frid och slippa t ex ångest? Jo genom att man blir av med sitt dåliga samvete och det sker när man tar emot förlåtelse för sina synder och felsteg. Förlåtelse får man genom Jesus som själv var syndfri och tog våra synder och straffet för synderna på sig på korset. Man kan aldrig få frid om man försöker "sopa sina synder och felsteg under mattan" och bara försöka förtränga det. Vi behöver också förlåta de som felat mot oss för man mår inte bra av oförlåtelse, bitterhet eller hat. En del kan tro att de är starka när de är hårda, hatiska, förtalar, ljuger, mobbar andra eller bara önskar någon människa illa eller t o m gör någon illa. När vi förlåter kan Jesus ge vår själ helande, ibland blir det kroppsliga åkommor pga av inre smärta och vi kan då få helande till kroppen också. Jesus ger oss också glädje och kärlek. En del människor kan också vara födda med själslig svaghet precis som man kan födas med någon sjukdom eller kroppslig svaghet, men det kan Jesus också hela. Du kanske inte vill förlåta, kanske du vill hata de som gjort dig illa, ja då får du räkna med att det inte blir någon förbättring med dig. Gud kan inte förlåta dig om du inte vill förlåta dem som gjort dig illa, det säger Bibeln. Jag rekommenderar dig att välja det som är det bästa för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela