akujala.blogg.se

Hunger och törst efter Jesus?

Publicerad 2024-03-13 12:46:43 i Allmänt,

Hunger och törst efter Jesus? Om du mött Herren och Hans kärlek ja då vet du att Jesus är absolut det bästa som finns. Då vill du umgås med Herren varje dag konkret i bön, tillbedjan och bibelläsning. Det blir då inte ett jobbigt måste utan en längtan. Det första du vill när du vaknar på morgonen är att vilja umgås med Herren även när du har semester.
Den som tar semester från Herren har ingen egentlig nära kärleksrelation med Jesus. Om man har det och vet att Herren är det bästa som finns så förbleknar allt annat i livet. Visst kan vi njuta av härlig semester, naturen och gemenskap med andra, men Herren är livets bästa källa. En del kristna vill mest bara ha hjälp från Herren. De menar på att de inte har tid att konkret umgås med Herren i bön, tillbedjan och bibelläsning varje dag. Men de har olika problem, dåligt mående osv som de vill att Herren ska hjälpa dem med. Mycket av lidandet de har skulle försvinna om de började på ruta ett dvs hungra efter gemenskapen med Jesus och Hans ord. Om man aldrig mött Herren så behöver man hungra efter Jesus och gemenskapen med Honom. En del har sin tro som en filosofi bara. Många som växer upp i frikyrkan t ex har aldrig fått ett personligt möte med Herren och därför anser de att Gudstron inte var så mycket att ha. Kanske de bara blir religiösa på ett torrt bundet sätt där de inte har en person levande tro på Jesus och inte heller någon vidare kontakt och gemenskap med Herren heller. Vi behöver hungra och törsta efter Gud och en konkret gemenskap med Honom och vi behöver hungra efter Hans ord. Var välsignad ☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela