akujala.blogg.se

Jesusfokus

Publicerad 2024-03-12 11:07:00 i Allmänt,

Vi behöver inte vara rädda för att gå vilse i denna tid. När vi är frälsta, lever nära Jesus, läser Bibeln och är fyllda av den Helige Ande så kan vi vara trygga. Vi ska inte bli sjukligt fokuserade på att söka efter falska profeter och felaktigt anklaga de som verkligen tjänar Herren för att vara falska profeter. Vi ska fokusera på att predika evangeliet, ge ut bibelundervisning, verka för människors frälsning, andedop, helande, befrielse och att göra lärjungar.
Men vi lever i födslovåndorna som vi kan läsa om i Matt. 24:4‭-‬5‭, ‬11: “Jesus svarade dem: "Se till att ingen bedrar er. Ty många skall komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall leda många vilse. Många falska profeter skall träda fram och bedra många.” Ordet Messias betyder smord. Vi har inte hört så många säga att de är Messias, men vi hör många säga att de är smorda. Det är en tankeställare.
Det är helt ok att varna för det som är fel. Vi behöver Andens urskiljning och veta vad Ordet säger och inte. Om man som troende bara söker efter det som skittlar i öronen och i själen så kan man vara ute på hal is. Jag menar faktiskt också om man bara söker det Herren ger och egentligen inte är särskilt intresserad av Honom själv. Då kan man vara ute på hal is. Det kan finnas olika varningssignaler när man lyssnar på någon förkunnare. Exempelvis så är det märkligt om Jesus aldrig kommer på tal. Det är bara fokus på välsignelser, massa positiva profetior och helanden. (Missförstå mig inte jag är verkligen för det profetiska och helanden.) En varningssignal är att fokus är på att det är en stor och väldigt smord förkunnare. Man upphöjer inte Jesus utan den s.k stora och smorda “profeten” eller förkunnaren.
Jag själv har sett Jesus göra mirakler, helanden och jag har sett människor bli befriade. Främst på missionsfältet, men även här hemma. Jag är verkligen för det profetiska, tungotal, den Helige Andes nådegåvor och uppfyllelse. Jag älskar härliga möten där det är Andens frihet, eld och pingst, men det är Jesus som ska vara i centrum och ingen människa. Om man upptäckt hur ljuvlig och underbar Jesus är så mår man faktiskt illa av att Han inte får vara i centrum. Jesus helar, sätter människor fria och fyller människor med sin Helige Ande och vi troende är bara enkla kanaler som Jesus använder. Jag har varit på möten där Jesu närvaro varit starkt både här hemma och på missionsfältet.
De missionsresor jag åkt på verkade Jesus starkt och Jesus var i centrum. När människor blev helade så var det fokus på att Jesus helade dem och inte någon predikant. Exempelvis var det stora kampanjmöten där det bara var enkla förkunnare som gav ut evangeliet och Herren verkade med tecken och under. När vi sedan har vittnat om dessa missionsresor här hemma så kan man höra liknande: Vilken känd predikant var det som hade kampanjen? Var den ni åkte med? wow. De brukar väl vara på kristen TV osv. Jag fattar inte dessa frågor. Det var ju Jesus som var i centrum på dessa missionsresor. Jesus fick äran för det som hände. Ledarna för dessa missionsresor var bara kanaler och de fick igång oss andra att också predika evangeliet där och verka för människors helanden och befrielser osv.
När ska denna människoupphöjelse ta slut? Kanske den yngre generationen inte gått in i detta så mycket och de som blivit frälsta på senare tid. De känner inte till de s.k stora, kända och s.k smorda i Herrens hage. Visst det inget fel att bli känd osv, en del blir ju det av rätt anledning när de vill nå ut till många. Men det är dags att växa upp och bli Jesusfokuserad. Var välsignad 🙂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela